خانه تعمیرات تنظیمات دستگاه کارت خوان

تنظیمات دستگاه کارت خوان

تنظیمات دستگاه کارت خوان و راه اندازی آن، کار بسیار ساده ای است که پس از خرید دستگاه و دریافت تاییدیه از سامانه پرداخت الکترونیک می توانید این کار را انجام دهید.

در این صفحه تمامی نکات مهم در تنظیمات کارتخوان را مطالعه خواهید کرد. موارد زیر در این مطلب بررسی می شوند:

  • تنظیمات دستگاه پوز
  • رمز کارتخوان سیار
  • ریست دستگاه کارتخوان
  • تغییر زبان دستگاه کارتخوان

در صورتی که تمایل دارید در مورد تعمیر کارتخوان اطلاعات کسب کنید، می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

تعمیرات کارتخوان

تنظیمات دستگاه کارت خوان

تنظیمات دستگاه کارت خوان در زمان راه اندازی دستگاه توسط کارشناس فنی فروشگاهی که دستگاه را از آن خریداری کرده اید، انجام می شود. اما در اینجا تنظیمات دستگاه پوز را به صورت کلی توضیح می دهیم. البته لازم است بدانید این تنظیمات ممکن است در دستگاه های مختلف متفاوت باشد.

تنظیمات کارتخوان های سیار و ثابت، تقریبا مشابه یکدیگر هستند. اغلب کارتخوان ها دارای کلیدهایی با عنوان F1 و F2 هستند که دسترسی به تنظیمات دستگاه پوز معمولا با این کلیدها ممکن است.

کلید F1:

این کلید جهت استفاده از سه گزینه “گزارشات”، “چاپ مجدد” و “فروش شارژ” طراحی شده است.

  • با انتخاب گزینه فروش شارژ، منویی شامل اپراتورهای مختلف جهت انتخاب اپراتور مورد نظر نمایش داده می شود.
  • با انتخاب چاپ مجدد، می توانید یک رسید را دو مرتبه چاپ کنید.
  • در نهایت با انتخاب گزارشات از منوی F1 می توانید گزارش مورد نظر خود را از یک خرید و یا در یک بازه زمانی دریافت کنید.

کلید F2 :

زمانی که کلید F2 را فشار می دهید، متن “لطفا رمز را وارد کنید” بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود که منویی با چهار عنوان “درخواست سرویس”، “تغییر رمز”، “تنظیم چاپ رسید” و “تنظیم حساب ها” دارد.

  • برای درخواست کاغذ، خرابی دستگاه، مغایرت کافی است گزینه درخواست سرویس را انتخاب کنید.
  • گزینه تغییر رمز، همان طور که از نامش پیداست جهت عوض کردن رمز استفاده می شود که باید رمز جدید مورد نظرتان را وارد کنید.
  • برای اینکه بتوانید انتخاب کنید رسید دستگاه به طور خودکار چاپ شود و یا با تایید پذیرنده و یا حتی رسید چاپ نشود، باید گزینه تنظیم چاپ رسید را انتخاب نمایید.
  • در صورتی که چند حساب فعال بر روی کارتخوان دارید، جهت تنظیم و مدیریت آن ها، می توانید از گزینه تنظیم حساب های استفاده نمایید.

رمز کارتخوان سیار و ثابت

رمز کارتخوان سیار و ثابت توسط شرکت PSP که دستگاه پوز شما را پشتیبانی می کند، تعیین می شود. هر کارتخوان چهار نوع رمز دارد:

  • رمز پذیرنده دستگاه کارتخوان
  • رمز مدیر دستگاه کارتخوان
  • رمز پشتیبان دستگاه کارتخوان
  • رمز فروشگاه دستگاه کارتخوان

هر کارت خوان با توجه به شرکت PSP نرم افزار مخصوصی دارد و رمزهای تعیین شده در آن ها نیز متفاوت است. در صورت نیاز به هر یک از این چهار رمزی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، می توانید با شرکت پشتیبان کارتخوان خود تماس گرفته و رمز را دریافت نمایید.

در صفحه کارتخوان تقلبی می توانید لیست همه PSP های فعال در کشور را مشاهده کنید و جهت تنظیمات دستگاه کارت خوان و نیاز به هرگونه پشتیبانی با شماره شرکت پشتیبان خود تماس بگیرید.

ریست دستگاه کارت خوان

گاهی به دلایل مختلفی مثل کار نکردن دستگاه و یا ارور دادن آن، نیاز است که دستگاه راه ریست کنید. ریست دستگاه کارت خوان معمولا در همه کارت خوان ها مشابه می باشد.

در صورتی که به هر دلیلی به راه اندازی مجدد دستگاه نیاز است، مراحل زیر را برای ریست دستگاه کارت خوان انجام دهید:

  • کلید F را فشار دهید.
  • کلید 3 را بزنید.
  • کلید 5 را بزنید.
  • در نهایت کلید 1 را فشار دهید.

با فشردن این چهار کلید به ترتیب بالا، عبارت ” ارتباط برقرار شد ” را بر روی صفحه نمایش دستگاه مشاهده می کنید که پس از آن دستگاه دوباره راه اندازی می شود.

تغییر زبان دستگاه کارتخوان

زبان دستگاه های کارت خوان به صورت پیشفرض فارسی بوده و توسط فروشگاه مورد نظر شما تنظیم می شود. بنابراین با راه اندازی دستگاه، منو و تنظیمات دستگاه کارت خوان را با زبان فارسی مشاهده خواهید کرد.

اما در صورت بروز هرگونه خطا، مثل ارور تمپر، عبارت انگلیسی یا چینی بر روی صفحه، نمایش داده می شود. در این شرایط برخی پذیرندگان، راه حل مشکل را در تغییر زبان دستگاه کارتخوان بدانند. در حالی که تنها با رفع خطا، منوی فارسی دستگاه پوز نمایش داده خواهد شد.

درباره نحوه رفع خطای تمپر کارتخوان در مطالب قبلی به صورت کامل توضیح داده ایم.

چنانچه سوالی در رابطه با تنظیمات کارتخوان های بانکی، سیار و ثابت دارید می توانید در قسمت دیدگاه ها درج کنید، تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده شود.

در ادامه به صورت کلی به بررسی تنظیمات کارتخوان های مختلف می پردازیم.

کارتخوان 8210

کارتخوان 8210 از برند نیوپوز، با داشتن صفحه رنگی و لمسی و تراکنش سریع، برای هر دارنده کسب و کار بسیار کاربردی و مفید است. اگر کارتخوان 8210 شما نیاز به تنظیمات دارد لینک زیر را مطالعه کنید.

تنظیمات دستگاه کارتخوان 8210

کارتخوان S910

کارتخوان S910 از برند مطرح پکس و ساخت کشور چین می باشد. این کارتخوان به دلیل خوش دست بودن و تراکنش سریع برای مشاغلی که جابه جایی زیاد دارند بسیار کاربردی است. اگر دارنده کارتخوان S910  هستید لینک زیر می تواند برای شما مفید باشد.

تنظیمات کارتخوان S910

کارتخوان me31

کارتخوان me31  باوجود داشتن بدنه مقاوم و محکمی که دارد بسیار سبک وزن است و به دلیل داشتن سرعت تراکنش بالا جزو پرسرعترین ها شناخته شده است. در صورتی که تمایل دارید کارتخوان me31  خود را تنظیم کنید لینک زیر را مطالعه فرمایید.

تنظیمات کارتخوان me31

کارتخوان D210

کارتخوان D210  برند پکس بوده و در ایران بسیار معروف و پرفروش است به همین دلیل در صورت هرگونه مشکل و خرابی به راحتی می توان آن راتعمیر کرد. این دستگاه بر روی اپلیکیشن شرکت های پرداخت الکترونیک فن آوا کارت، پرداخت الکترونیک پاسارگاد و پرداخت نوین، به خوبی و با سرعت عالی کار می کند. در صورت تمایل به تنظیم کارتخوان D210 خود مطلب زیر را مطالعه کنید.

تنظیمات دستگاه کارتخوان D210

کارتخوان 7210

کارتخوان 7210 از برند نیوپوز با تراکنش بالا، عمر باطری طولانی، تراکنش سریع، لمسی بودن صفحه از محبوب ترین ها است. در صورتی که کارتخوان 7210 دارید و می خواهید درمورد تنظیمات آن اطلاع کسب کنید مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

تنظیمات کارتخوان 7210

کارتخوان G2

کارتخوان G2  از برند نکسگو با جود ویژگی هایی چون لمسی بون صفحه نمایش، شارژر اندروییدی، سرعت تراکنش بالا قیمت مقرون به صرفه دارد. اگر صاحب کارتخوان G2 هستید و با تنظیمات آن مشکل دارید لینک زیر را مطالعه فرمایید.

تنظیمات کارتخوان G2

کارتخوان  G3

کارتخوان سیارG3 از برند نکسگو است و صفحه نمایش رنگی با طراحی ساده دارد. باتری این دستگاه دوام 1 الی 2 روزه دارد. در صورت تمایل می توانید لینک زیر را مطالعه کنید.

تنظیمات کارتخوان G3

کارتخوان H9

کارتخوان h9  از برند مورفان می باشد و با ورود به بازار ایران سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داد. این دستگاه سیار بوده و از تمامی سیمکارت های ایرانسل، رایتل و همراه اول پشتیبانی می کند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در مورد تنظیمات این دستگاه می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید.

تنظیمات کارتخوان H9

کارتخوان S58

کارتخوان S58 از برند پکس بوده و از دستگاه پوز های بسیار پرطرفدار ایران است. این کارتخوان می تواند هم به صورت سیار و هم ثابت مورد استفاده قرار بگیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در مورد تنظیمات این کارتخوان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تنظیمات کارتخوان S58

کارتخوان S90

کارتخوان S90  از برند پکس می باشد. این دستگاه کارتخوانی سیارسیمکارتی بوده و با داشتن پرینتر پرسرعت و پردازنده خوب، سرعتی تراکنش بالا دارد. در صورتی که دارنده کارتخوان S90 هستید مطلب تنظیمات کارتخوان S90 می تواند برای شما مفید باشد. در صورت تمایل می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تنظیمات کارتخوان S90

کارتخوان وریفون

سری کارتخوان های وریفون مانند وریفون 675، وریفون 680، وریفون 520 و…از دستگاه های کاربردی هستند و با توجه به کیفیتشان بسیار مقرون به صرفه می باشند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در مورد تنظیمات این دستگاه های پوز برروی لینک زیر کلیک کنید.

تنظیمات کارتخوان وریفون

خدمات کارتخوان ایران ارائه دهنده انواع کارتخوان های سیار و ثابت به صورت آکبند، دست دوم و ریفر می باشد که می توانید قبل از خرید از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید و با دریافت راهنمایی های لازم بهترین دستگاه را انتخاب نمایید.

کارشناسان این مجموعه در تمامی مراحل انتخاب تا خرید دستگاه پوز مناسب همراه شما بوده و راهنمایی های لازم را به پذیرندگان ارائه می دهند. همچنین با خرید دستگاه کارتخوان از خدمات کارتخوان ایران از تمامی خدمات پس از فروش این مجموعه از جمله راه اندازی دستگاه، تعمیر دستگاه، رفع تمپر شدن کارتخوان، تنظیمات دستگاه و… بهره مند خواهید شد.

در صورتی که درخصوص دیگر موارد مربوط به تنظیمات و تعمیرات کارتخوان سوالی دارید، لینک های زیر را دنبال کنید:

کارت نکشیدن کارتخوان | خطای تمپر | خطاهای کارتخوان سیار | شماره پایانه دستگاه پوز | خاموش شدن کارتخوان سیار | شماره سریال دستگاه کارتخوان | رمز فروشنده کارتخوان و رمز پشتیبان | عدم برقراری ارتباط کارتخوان سیار | نخواندن سیمکارت کارتخوان | تغییر زبان کارتخوان | خطای 57 تراکنش | اتصال کارتخوان به پاوربانک | خطای اصلاحیه کارتخوان | شارژ کارتخوان سیار

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
2.9 از 9 رای

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر،وقتی آب روی صفحه کلید،کارت خان میریزد وبعضی ازکلیدهاکارنمیکنندو بعضی هاکارمیکنن،به نظرشماکدوم قطعه دچارسوختگی شده وبایدتعویض شود

    1. سلام وقت بخیر
      باید دستگاه کارتخوان خود را به واحد تعمیرات ببرید تا بررسی شود و قطعه آسیب دیده مشخص شود.

  2. سلام دستگاه پکس s910 با سیمکارت به شبکه متصل نمیشه خط دهیش میاد بالا شارژم داره ولی سیمکارت اگه بسته اینترنت داشته باشه جواب میده مشکل میتونه چی باشه

    1. سلام وقت بخیر
      کارتخوان شما حتما باید بسته اینترنتی فعال داشته باشد تا به شبکه متصل شود.

  3. سلام چطور میتونم ریز یا جمع تراکنش‌های روزهای قبل یا مثلاً جمع تراکنش فلان تاریخ رو پاک کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام جناب وحید وقت شما بخیر
      ممنون میشم مدل دستگاهتون رو بگید که بتونیم دقیق تر شمارو راهنمایی کنیم.