خانه وبلاگ کارتخوان بدون مالیات؛ فریب تبلیغات فروش کارتخوان بدون مالیات را نخورید

کارتخوان بدون مالیات؛ فریب تبلیغات فروش کارتخوان بدون مالیات را نخورید

کارتخوان بدون مالیات از فریب های امروزه شرکت های سودجو می باشد. به دلیل قوانین وضع شده توسط سازمان مالیات بسیاری به دنبال ثبت دستگاه کارتخوان بدون مالیات و یا حذف کد مالیاتی کارتخوان خود می باشند.

در صورتی که این امر می تواند برای دارنده دستگاه پوز باعث مشکلات و همچنین جریمه های سنگین در آینده ی نه چندان دور شود.

به همین دلیل توجه داشته باشید قبل از ثبت نام و خرید دستگاه پوز، برای ثبت نام مالیات کارتخوان و دریافت کد مالیاتی یا همان کد اقتصادی اقدام کنید. شما می توانید جهت گرفتن کد مالیاتی برای دستگاه کارتخوان به سایت مالیات مراجعه کنید.

داستان کد اقتصادی یا کد مالیاتی کارتخوان چیست؟

کد اقتصادی یا همان کد مالیاتی زمانی که شما پرونده مالیاتی در سازمان مالیات فعال کنید، یه شما داده می شود.

درواقع این کد برای شناسایی شرکت ها و کسب و کار هایی است که شرکت خود را ثبت کرده اند و در سامانه مالیاتی پرونده ایجاد کرده اند. هنگامی که شما در سامانه مالیاتی ثبت نام می کنید و پرونده مالیاتی برای خود فعال می کنید، سامانه مالیات به شما یک کد 10 رقمی خواهد داد که همان کدمالیاتی دستگاه پوز شما می باشد.

امروزه به دلیل آن که بیشتر کسب و کارهای نیاز به درگاه پرداخت اینترنتی می باشند، داشتن کدمالیاتی از ضرورت هاست چرا که برای داشتن درگاه اینترنتی پرداخت، شما ملزم به ارائه کدمالیاتی کارتخوان می باشید.

کارتخوان بدون مالیات؛ هیچ دستگاهی بدون کدمالیاتی متصل نخواهد بود

هنگامی که اداره مالیات اعلام کرد تمامی دارندگان دستگاه پوز موظف به پرداخت مالیات بر دستگاه کارتخوان خود می باشند، شرکت هایی سودجو ادعا می کردند که دستگاه پوز بدون مالیات ارائه می دهند و یا به عبارتی اقدام به فروش کارتخوان هایی با مالیات صفر می کنند.

توجه داشته باشید که این ادعاها غیر ممکن می باشد چرا که برای دریافت دستگاه پوز باید کدملی به همراه شماره تلفن شما در سامانه ثبت شود. زمانی که شماره شما ثبت می شود اداره مالیات موارد مالیاتی پرونده شما را به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می کند.

هنگامی که شما از این دسته شرکت ها دستگاه پوز تهیه می کنید، کدملی شما را با شماره تلفن دیگری که معمولا در اختیار آنهاست، در سامانه ثبت می کنند. به همین دلیل پیام های سازمان امور مالیاتی برای شما ارسال نمی شود و شما تصور می کنید که کارتخوان بدون مالیات تهیه کرده اید در صورتی که اینطور نیست!

کارتخوان بدون مالیات می تواند در آینده برای شما دردسرساز بوده و باعث شود که با جریمه های سنگینی روبه رو شوید.

لزوم داشتن پرونده مالیاتی تا مرحله 4

حتما توجه داشته باشید که مراحل ثبت پرونده مالیاتی خود را تا گام 4 کامل کنید چرا که در صورت کامل نبودن ثبت نام پرونده مالیاتی، دستگاه پوز شما توسط اداره مالیات قطع خواهد شد. مرحله چهارم ثبت نام پرونده مالیاتی مربوط به  کد اقتصادی شما و دریافت کد رهگیری می باشد. با دریافت کد اقتصادی خود می توانید حساب کارتخوان خود را به کد رهگیری متصل کنید.

لزوم الصاق پایانه کارتخوان به پرونده مالیاتی

با توجه با قوانین وضع شده در رابطه با مالیات دستگاه پوز، توجه داشته باشید که در صورت داشتن پایانه فعال کارتخوان، شما موظف هستید نسبت به الصاق پایانه کارتخوان به پرونده مالیاتی خود اقدام کنید.

شما می توانید برای الصاق پایانه دستگاه پوز خود به پرونده مالیاتی به سایت سازمان مالیاتی مراجعه نمایید.

پایانه کارتخوان چیست؟

پایانه کارتخوان یک شناسه یونیک می باشد که از طرف شرکت پرداخت الکترونیک به مالک دستگاه داده می شود. این شناسه یکتا بوده و برای هر شخص و هر دستگاه متفاوت است، به عبارتی دستگاه کارتخوان هر شخص با این کد شناخته و تعریف می شود. این شماره پایانه بر روی رسید تراکنشی چاپ می شود. همچنین برای موارد پشتیبانی دستگاه کارتخوان خود، شماره پایانه دستگاه شما مورد استفاده قرار می گیرد.

سوالی دارید، از ما بپرسید

در صورتی در خصوص دریافت کدمالیاتی کارتخوان و دیگر موارد مالیات دستگاه پوز خود سوالی دارید، می توانید پیغام خود را بگذارید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخ ما را داشته باشید.

در صورتی که درخصوص دیگر موارد مالیاتی سوالی دارید، لینک های زیر را دنبال کنید:

حدف کد مالیاتی کارتخوان | الصاق پرونده مالیاتی | قطع شدن کارتخوان سیارمالیات کارتخوان پزشکان

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
2.8 از 9 رای

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 دیدگاه

  1. سلام؛برای ثبت کد مالیاتی نیاز به جواز کسب هست؟برای کسی که جواز کسب ندار آیا ثبت نام در اداره مالیات بعدا دچار مشکل نمیشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر دچار مشکل نمی شوید. شما می توانید بدون جواز کسب اقدام به ثبت کد مالیاتی کنید.

    1. سلام جناب محمد وقت شما بخیر
      متاسفانه در زمینه مالیات اطلاعات ما کامل نیست. حتما سوال خودتون رو از مشاوران مالیاتی بپرسید.