خانه وبلاگ تفاوت کارتخوان شخصی و بانکی

تفاوت کارتخوان شخصی و بانکی

تفاوت کارتخوان شخصی و بانکی یکی از مواردی است که بهتر است هرکس قبل از تهیه کارتخوان این تفاوت را بداند و با توجه مزایا ومعایب کارتخوان شخصی و بانکی تصمیم بگیرد. بسیاری با اطلاعات اشتباه اقدام به تهیه دستگاه پوز بانکی و یا شخصی می کنند. برای مثال مالیات کارتخوان شخصی یکی از مواردی است که بسیاری در مورد آن اشتباه می کنند و فکر می کنند مالیات تنها برای کارتخوان های بانکی تعریف شده است در صورتی که اصلا اینطور نیست و شما چه کارتخوان شخصی و چه بانکی تهیه کنید در پایان سال موظف به پرداخت مالیات خود هستید.

از طرفی بسیاری به اشتباه فکر می کنند تنها می توانند از بانکها کارتخوان ثابت تهیه کنند و برای داشتن کارتخوان سیار فقط باید اقدام به خرید کارتخوان شخصی نمایند.

در این مطلب سعی داریم یک به یک به تمامی این موارد بپردازیم؛ اینکه آیا دستگاه کارتخوان شخصی مالیات دارد؟، فرق کارتخوان ثابت و سیار چیست و حتی کدام بانک راحت تر کارتخوان میدهد؟ ؛مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

خدمات کارتخوان ایران ارائه کننده انواع کارتخوان سیار و ثابت در سراسر ایران است. اگر به دنبال خرید کارتخوان شخصی هستید، می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و از نحوه خرید و لیست قیمت دستگاه کارتخوان مطلع شوید.

مزایا و معایب کارتخوان شخصی و بانکی:

 کارتخوان شخصی:

  • شما می توانید کارتخوان شخصی را بدون جواز کسب و فقط با یک فرم استشهاد خریداری کنید.
  • به طور کلی کارتخوان های شخصی تنوع بسیار بالاتری نسبت به کارتخوان بانکی دارند و شما قدرت انتخاب بیشتری خواهید داشت
  • با خرید کارتخوان شخصی، نیازی به بلوکه کردن پول در حساب نیست
  • با توجه به اینکه شما کارتخوان را خریداری می کنید و مالک دستگاه می شوید، دیگر نیازی نیست که نگران تعداد تراکنش خود باشید
  • سرعت تخصیص کارتخوان شخصی بسیار بالاتر از کارتخوان های بانکی است در نتیجه کارتخوان شخصی در مقایسه با کارتخوان بانکی بسیار سریعتر و زودتر به دست شما خواهد رسید.

کارتخوان بانکی:

  • یکی دیگر از تفاوت کارتخوان شخصی و بانکی این است که تنوع کارتخوان های بانکی کم است و شما قدرت انتخاب بالایی ندارید
  • شما برای دریافت کارتخوان بانکی باید مدارک بسیاری تهیه کنید و مدت زمان زیادی منتظر بمانید؛ همچنین حتما باید جواز کسب خود را به بانک  ارائه دهید.
  • برای دریافت کارتخوان بانکی باید حتما مبلغ مشخصی در حساب بانکی خود بلوکه کنید
  • کارتخوان های بانکی امانی هستند و شما موظف هستید در نهایت دستگاه را به بانک برگردانید
  • برای داشتن کارتخوان بانکی حتما باید تعداد تراکنش شما بالای 300 تراکنش باشد.

تفاوت کارتخوان شخصی و بانکی

کدام بانک راحت تر کارتخوان میدهد؟

به طور کلی مدارک و شرایط لازم برای دریافت کارتخوان بانکی، برای تمامی بانک ها یکسان است. شما می توانید با توجه به حساب بانکی به هر کدام از بانکها مراجعه کنید و برای دریافت کارتخوان رایگان بانکی اقدام کنید.

آیا دستگاه کارتخوان شخصی مالیات دارد؟

تمامی کارتخوان ها چه کارتخوان شخصی و چه بانکی باید به مالیاتی متصل باشند و شما موظف هستید در پایان سال مالیاتی، برای پرداخت مالیات کارتخوان خود اقدام کنید.

به طور کلی مالیات کارتخوان ربطی به شخصی یا بانکی بودن آن ندارد و تمامی کارتخوان ها باید به سامانه مالیاتی متصل باشند.

سوالی دارید، از ما بپرسید

اگر در مورد تفاوت کارتخوان شخصی و بانکی و موارد مربوط به آن همچنان سوالی ذهن شما را درگیر کرده است، پیام خود را برای ما بگذارید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخ ما را داشته باشید

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.2 از 4 رای

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *