خانه وبلاگ دستگاه پوز چیست؟

دستگاه پوز چیست؟

دستگاه پوز چیست؟ دستگاه پوز که به آن پایانه فروش نیز می گویند به افراد کمک می کند تا در لحظه بتوانند خرید انجام دهند و مبلغ مشخصی را جابه جا کنند. بسیاری می پرسند دستگاه pos مخفف چیست؟ و یا برداشت با pos یعنی چه؟ دستگاه پوز مخفف و مختصر شده ی  (Point of Sale) یا نقطه فروش است و به محلی گفته میشد که وجوه از مشتری دریافت میکردند.

استفاده از دستگاه های پوز مزایای بسیاری برای کسب و کارها داشته. این کارتخوان ها به دلیل راحتی و سهولت استفاده به سرعت جایگزین روش های قدیمی شده است و امروز به سختی میتوانیم فروشگاهی بیابیم که از این پایانه های فروش استفاده نکند.

در این مطلب سعی داریم به طور مفصل به سوال دستگاه کارتخوان چیست پاسخ دهیم.همچنین مزایای استفاده از آن و اینکه دستگاه پوز چگونه کار میکند را بررسی خواهیم کرد.

خدمات کارتخوان ایران ارائه کننده انواع دستگاه پوز سیار و ثابت در سراسر کشور است. شما می توانید برای اطلاع از انواع کارتخوان و همچنین  قیمت دستگاه پوز با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

مزایا و کاربردهای استفاده از دستگاه پوز:

با ظهور دستگاه های کارتخوان مشاغل از مزایا آن بهره مند شدند و این مزایا باعث رشد بیشتر کسب وکارهاشد و تاثیر چشمگیری در میزان فروش و همچنین کیفیت خدمت رسانی آنها داشت. در ادامه چند مورد از کاربرهای دستگاه کارتخوان را بررسی خواهیم کرد:

  • صدورساده تر فاکتور و صورتحساب: دستگاه های کارتخوان این امکان را فراهم کرده اند که به راحتی و در لحظه فاکتور و صورتحساب برای مشتری صادر کنند.
  • پرداخت سریع: ظهور پوزها باعث پرداخت سریع و جابه جایی راحت وجه و درنتیجه خرید آسان شده است.
  • گرفتن موجودی: این کارتخوان ها این امکان را فراهم کرده اند که در صورت نیاز بتوانید از موجودی حساب خود مطلع شوید و با توجه به آن خرید کنید.
  • بررسی میزان فروش و گردش حساب روزانه: قبل از ظهور کارتخوان ها، محاسبه گردش حساب و میزان فروش روزانه کاری زمانبر و سخت محسوب میشد اما با وجود دستگاه های پوز، می توانید میزان فروش خود را در سریعترین زمان ممکن مشاهده کنید.
  • کاهش رفت و آمدهای غیرضروری به بانک ها: تمامی مواردی که درد بالا اشاره کردیم باعث کاهش رفت و آمد به بانک و در نتیجه صرفه جویی در زمان می شود.

دستگاه پوز چگونه کار میکند؟

هنگامی شما برای پرداخت کالا کارت می کشید، کارتخوان اطلاعات حساب شما مثل شماره کارت، موجودی کارت از روی نوار مغناطیسی کارت اعتباری می خواند. سپس بعد از وارد کردن رمز خود با توجه به مبلغ تراکنش، انتقال وجه از حساب شما به حساب دیگر انجام می شود و بعد انجام شدن تراکنشی رسید آن چاپ خواهد شد.

دستگاه پوز چیست

انواع پایانه فروش:

دنیای کارتخوان بسیار گسترده است و شما می توانید طیف وسیعی از دستگاه پوز را پیدا کنید. در ادامه به معرفی پند مدل از کارتخوان میپردازیم:

  1. کارت‌ خوان تلفنی (Dial-Up): یکی از ساده ترین دستگاه پوزهای ثابت است که با سیم تلفن به شبکه متصل می شود.
  2. کارت‌ خوان شبکه‌ای (LAN): این مدل کارتخوان ثابت از طریق کابل LAN به شبکه متصل می شود.
  3. کارت‌ خوان بی سیم (GPRS): این مدل دستگاه پوز سیار بوده و از طریق دیتای موبایل می تواند به اینترنت به متصل می شود.
  4. دستگاه پوز موبایلی (mPOS): این مدل دستگاه ظاهری مثل موبایل دارد و یک مدل پیشزفته تر کارتخوان GPRS است.
  5. کارت‌ خوان (PC-POS) یا قابل اتصال به رایانه: این مدل دستگاه می تواند به نرم افزار های حسابداری و همچنین کامپیوتر متصل شود.
  6. دستگاه پوز وای فای دار: این مدل دستگاه از طریق وای فای به اینترنت متصل می شود.

برای تهیه و خرید دستگاه پوز مراحل زیر را انجام دهید:

اگر می خواهید به صورت شخصی کارتخوان خریداری کنید می توانید همین حالا مدارک زیر را برای ما ارسال کنید. بعد از ارسال مدارک همکاران ما با شما تماس میگیرند تا فرآیند ثبت نام و خرید دستگاه پوز شما تکمیل شود.

مدارک لازم برای ثبت نام فرد:

  • داشتن حساب فعال در یکی از شعب بانک ها
  • مدارک شناسایی و کد پستی
  • داشتن سن قانونی (بالای 18 سال)
  • مدت زمان تقریبی: 1 الی 3 روز

مدارک لازم برای ثبت نام شرکتی:

  • کپی پشت و رو کارت ملی اعضای هیئت مدیره
  • کپی پشت و رو شناسنامه صاحبان حساب و حق امضا
  • شماره تلفن ثابت
  • گواهی شبای حساب بانکی
  • کد اقتصادی ده رقمی
  • کپی گذرنامه (در صورت اتباع بودن)

اما اگر به دنبال پایانه های فروش بانکی مثل پایانه های فروش بانک صادرات، ملی و… هستید باید با مدارک خود به بانک مراجعه کنید.

نکته بسیار مهمی که در مورد دستگاه های کارتخوان باید رعایت کنید:

یکی از موارد بسیار مهم در تهیه و خرید دستگاه پوز این است که حتما از شرکتی کارتخوان تهیه کنید که از دستگاه شما پشتیبانی کند تا شما بتوانید هرزمان که دستگاه دچار خرابی و یا نقص شد سریعا با پشتیبانی کارتخوان خود تماس بگیرید و مشکل خود را برطرف کنید.

تمامی دستگاه های خریداری شده از خدمات کارتخوان ایران، دارای پشتیبانی دائمی بوده و شما می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل با این واحد تماس بگیرید.

سوالی دارید، از ما بپرسید

اگر درخصوص دستگاه پوز و انواع آن سوال دارید، برای ما کامنت بگذارید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *