خانه وبلاگ رجیستری کارتخوان سیار؛ رجیستری کارتخوان چیست؟

رجیستری کارتخوان سیار؛ رجیستری کارتخوان چیست؟

رجیستری کارتخوان سیار یکی از موضوعاتی است که بسیاری از کسبه را نگران کرده است. طبق قوانین وضع شده، دستگاه های کارتخوان سیار که سیمکارت خور هستند مشمول طرح رجیستری کارت خوان میباشند و در صورتی که ثبت رجیستری کارتخوان انجام نشده باشد، دستگاه قطع می شود.

شما می توانید با مراجعه به سامانه رجیستری دستگاه کارتخوان برای ثبت و یا استعلام رجیستری دستگاه پوز خود اقدام کنید.

در صورتی که شما هم دارای دستگاه پوز سیار هستید و ابهاماتی در خصوص رجیستری دستگاه های کارتخوان دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

رجیستری کارتخوان چیست؟

طبق قوانین وضع شده در خصوص مبارزه با کالای قاچاق، حالا دیگر علاوه بر دیگر وسایل الکترونیک سیمکارت خور مثل موبایل، طرح رجیستری نیز شامل دستگاه های کارتخوان نیز می شود. طبق این طرح، هر شخص دارنده کارتخوان سیار و یا هر شخصی که درصدد خرید دستگاه پوز سیار می باشد باید برای ثبت رجیستری کارتخوان خود در سامانه رجیستری دستگاه کارتخوان اقدام کنند.

در صورتی که رجیستری کارتخوان شما انجام نشده باشد، دستگاه قطع خواهد شد و شما تا زمانی که فرآیند رجیستری دستگاه را انجام نداده باشید، نمی توانید از کارتخوان استفاده کنید.

قبل از ثبت رجیستری کارتخوان، استعلام بگیرید

در صورتی که می خواهید اقدام به ثبت رجیستری کارتخوان خود کنید، قبل از هرچیز استعلام بگیرید. شما می توانید با یکی از روش های زیر استعلام رجیستری دستگاه پوز خود را بگیرید.

  • از طریق شماره گیری کد دستوری #7777*
  • از طریق پیامک به شماره 7777
  • از طریق اپلیکشن همتا
  • از طریق مراجعه به سامانه همتا

شما می توانید از طریق هریک از روش های بالا استعلام رجیستری دستگاه پوز خود را بگیرید. یکی از مرسوم ترین روش ها، مراجعه به سامانه همتا می باشد. در ادامه نحوه استعلام رجیستری کارتخوان از طریق سامانه همتا را آموزش خواهیم داد.

استعلام ثبت رجیستری دستگاه پوز از طریق سامانه رجیستری دستگاه کارتخوان

برای ثبت رجیستری کارتخوان و یا حتی استعلام از رجیستربودن و یا نبودن آن می توانید اپلیکیشن همتا را بر روی موبایل خود دانلود کنید و یا به سامانه همتا مراجعه کنید.

سامانه همتا یا سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی با همکاری با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای تلفن همراه، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک، در خصوص ثبت رجیستری تجهیزات دارای سیمکارت یا به اصطلاح موبایل واره ها می پردازد.

مراحل استعلام ثبت رجیستری کارتخوان سیار:

1- ابتدا وارد سامانه همتا شوید و بر روی گزینه استعلام اصالت کلیک کنید.

رجیستری کارتخوان سیار

2- در صفحه باز شده کد IMEI دستگاه خود را وارد کنید و سپس عبارت امنیتی را وارد کنید و برروی گزینه جست و جو کلیک کنید.

رجیستری کارتخوان سیار

اگر بعد از کلیک کردن برروی گزینه جست وجو عبارت “شناسه دستگاه IMEI جز شناسه های قانونی ثبت شده است.” نمایش داد، کارتخوان شما رجیستری شده است و دیگر نیازی به نگرانی درخصوص قطع دستگاه نیست.

کد IMEI کارتخوان چیست و کجا قرار دارد؟

هرکالای سیار دیجیتال یا به اصطلاح موبایل واره دارای شناسه ای به نام IMEI است که اختصاصی می باشد. از این کد برای ثبت رجیستری دستگاه و حتی رهگیری دستگاه در زمانی که دزدیده شده و یا گم شده است، استفاده می شود. برای پیدا کردن کد IMEI کارتخوان خود می توانید به لینک زیر مراجعه کنید

نحوه یافتن IMEI انواع دستگاه کارتخوان سیار

برای فعال سازی و وصل شدن کارتخوان سیار قطع شده در طرح رجیستری کارتخوان چه کنیم؟

قبل از هر اقدامی پیشنهاد می کنیم با بررسی سیمکارت کارتخوان خود از صحت سلامت سیمکارت کارتخوان مطمئن شوید چرا که قطعی دستگاه پوز می تواند به مواردی غیر از رجیستری کارتخوان مانند سیمکارت و دیگر موارد فنی مربوط باشد. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درخصوص سیمکارت کارتخوان هستید به لینک زیر مراجعه کنید.

سیمکارت کارتخوان

شما می توانید با مراجعه به سامانه همتا و درخواست پیگیری مشکلات در این سامانه، برای وصل شدن کارتخوان خود اقدام کنید. برای این عمل موارد زیر را دنبال کنید.

1- ابتدا با وارد کردن اطلاعات خود مانند شماره ملی و یا شماره تلفن، یک پنل کاربری برای خود بسازید.

رجیستری کارتخوان سیار (3)

2- در این مرحله شما وارد پنل کاربری خود شده اید. در مرحله بعد برروی گزینه ثبت و پیگیری مشکلات کلیک کنید.

رجیستری کارتخوان

3- سپس روی گزینه «ایجاد» کلیک کنید.

4- گزینه «دستگاه من مشمول طرح رجیستری کارتخوان نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام» را انتخاب کنید.

5- سپس اطلاعات مورد نیاز مثل برند و مدل دستگاه، شماره سریال IMEI و… را وارد کنید.

6- در آخر گزینه ثبت را کلیک کنید.

تمامی کارتخوان ها شامل طرح رجیستری نمی شوند

بسیاری فکر میکنند که تمامی دستگاه های کارتخوان مشمول طرح رجیستری کارتخوان می شوند. در صورتی که اینطور نیست. دستگاه پوزهای تولید ایران مانند کارتخوان T3 و دیگر کارتخوان هایی که از طریق مبادی رسمی وارد کشور می شوند، نیاز به رجیستر شدن ندارند.

سوالی دارید، از ما بپرسید

در صورتی که درخصوص رجیستری کارتخوان سیار و دیگر موارد مربوطه سوالی دارید، پیام خود را برای ما کامنت کنید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخ مارا داشته باشید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
2.3 از 3 رای

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *