خانه وبلاگ سقف کارت کشیدن با کارتخوان

سقف کارت کشیدن با کارتخوان

سقف کارت کشیدن با کارتخوان یک مقدار مشخص و محدودی است که از دلایل ایجاد این محدودیت می توان به مبارزه با پولشویی، کنترل نوسانات ارز و…. اشاره کرد که در ادامه این مطلب مفصل به آن خواهیم پرداخت. درحال حاضر شما می توانید در روز با یک کارت بانکی تا سقف 50 میلیون تومان تراکنش داشته باشید ولی با هر تعداد کارت بانکی در روز می توانید تا سقف 100 میلیون تومان کارت بکشید.

در ادامه سعی داریم به صورت اجمالی به بررسی موارد زیر بپردازیم:

  • سقف کارت کشیدن در دستگاه پوز 1402
  • آیا با کارتخوان میشه پول کارت به کارت کرد؟
  • سقف تراکنش کارتخوان برای مالیات
  • دلایل اهمیت ایجاد سقف تراکنش برای دستگاه پوز

سقف کارت کشیدن در دستگاه پوز 1402

سقف کارت کشیدن در دستگاه پوز 1402برای هرفرد و فقط با یک کارت بانکی تا سقف 50 میلیون تومان است اما هر شخص می تواند با هر تعداد کارت بانکی تا سقف 100 میلیون تومان در روز کارت بکشد.

چرا سقف تراکنش در دستگاه پوز اهمیت دارد؟

به طور کلی سقف تراکنش در دستگاه کارتخوان اهمیت بسیاری دارد. از دلایل تصویب این طرح می توان به مبارزه با پولشویی اشاره کرد. همچنین با تصویب این طرح، دیگر خرید و فروش ارز با مبالغ بالا امکان پذیر نخواهد بود و این باعث جلوگیری از نوسانات ارز خواهد شد.

علاوه بر این موارد، با تعیین سقف تراکنش کارتخوان امکان خروج سرمایه از کشور ممکن نخواهد بود چراکه در بعضی از کشورهای همسایه می توان با کارت کشیدن مبالغ هنگفتی را جابه جا کرد.

آیا با کارتخوان میشه پول کارت به کارت کرد؟

خیر. در حال حاضر امکان انتقال وجه بر روی دستگاه های کارتخوان غیر فعال است و شما می توانید از طریق اپلیکیشن های بانکی، خودپردازها و دستگاه های کش لس فرآیند انتقال وجه را انجام دهید و فقط کارتخوان های محدودی که اکثرا اندرویدی هستند، قابلیت انتقال وجه و یا همان کارت به کارت دارند که یکی از این دستگاه ها کارتخوان مورفان mf919 است.

سقف تراکنش کارتخوان برای مالیات

بسیاری فکر می کنند مالیات روی هر تراکنش است در صورتی که این تفکر اشتباهی است و مالیات بر اساس گروه شغلی شما (تولیدی، خدماتی، بازرگانی) تعیین می شود و شما بر اساس گروه شغلی خودتان باید بین 0 تا 25 درصد مالیات پرداخت کنید. بسیاری می پرسند مالیات 50 میلیون و 100 میلیون کارتخوان چقدر است؟ که این سوالی اشتباه است. ما چیزی تحت عنوان مالیات کارتخوان نداریم بلکه مالیات بر اساس گروه شغلی شما و همچنین سود سالیانه شما محاسبه می شود.در ادامه جدولی از نرخ مالیات کارتخوان 1402 را می توانید مشاهده کنید:

سودنرخ مالیات دستگاه کارتخوان
تا 50 میلیون تومان15 درصد
تا 100 میلیون تومان20 درصد
بیشتر از 100 میلیون تومان25 درصد

اگر سوالات بسیاری در خصوص مالیات کارتخوان ذهن شما را درگیر کرده و به دنبال پاسخ آن هستید می توانید به مطلب زیر مراجعه کنید:

مالیات کارتخوان

سوالی دارید، از ما بپرسید

اگر در خصوص سقف کارت کشیدن با کارتخوان و دیگر موارد مربوط به آن سوالی دارید، برای ما کامنت بگذارید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *