خانه وبلاگ حذف کد مالیاتی کارتخوان؛ راهنمای ابطال کد مالیاتی

حذف کد مالیاتی کارتخوان؛ راهنمای ابطال کد مالیاتی

شاید این روزها به دلایل متعددی به دنبال حذف کد مالیاتی کارتخوان خود باشید. به عبارتی بخواهید دستگاه پوز خود را از پرونده مالیاتی کارتخوان خود حذف کنید. توجه داشته باشید که حذف کارتخوان از سامانه مالیات کارتخوان امکان پذیر است اما این عمل توسط شرکت پرداخت الکترونیک صادرکننده پایانه انجام می شود. به طور کلی مواردی مانند قطع پایانه فروشگاهی، ابطال کد مالیاتی باید از سمت شرکت پشتیبانی انجام شده و شما نمیتوانید شخصا تغییری ایجاد کنید.

در این مطلب قصد داریم در خصوص کارتخوان بدون کد مالیاتی و همچنین طریقه حذف کد مالیاتی کارتخوان موارد لازم را بررسی نماییم.

اگرتمایل دارید درخصوص نحوه ثبت نام کد مالیاتی کارتخوان و محاسبه و استعلام مالیات کارتخوان اطلاعات کسب کنید، به لینک زیر مراجعه کنید.

کد مالیاتی یا کد اقتصادی کارتخوان چیست؟

کد اقتصادی یا همان کد مالیاتی کارتخوان زمانی که شما پرونده مالیاتی در سازمان مالیات فعال کنید، به شما داده می شود.

این کد برای شناسایی شرکت ها و کسب و کار هایی است که شرکت خود را ثبت کرده اند و در سامانه مالیاتی پرونده ایجاد کرده اند. هنگامی که شما در سامانه مالیاتی ثبت نام می کنید و پرونده مالیاتی برای خود فعال می کنید، سامانه مالیات به شما یک کد  معمولا 10 رقمی خواهد داد که همان کدمالیاتی دستگاه پوز شما می باشد.

امروزه به دلیل آن که بیشتر کسب و کارهای نیاز به درگاه پرداخت اینترنتی می باشند، داشتن کدمالیاتی از ضرورت هاست چرا که برای داشتن درگاه اینترنتی پرداخت، شما ملزم به ارائه کدمالیاتی کارتخوان می باشید.

راهنمای حذف کد مالیاتی کارتخوان

برای ابطال و یا حذف کد مالیاتی کارتخوان، نیاز است که دو گام کلیدی ذکر شده را انجام دهید. در ادامه به بررسی موارد ذکر شده می پردازیم.

  1. ابطال پایانه فروشگاهی از طریق تماس با شرکت پشتیبانی
  2. مراجعه حضوری به اداره مالیات ناحیه خود و درخواست ابطال و یا حذف کد مالیاتی

ابتدا باید پایانه فروشگاهی خود را قطع کنید

برای حدف یا ابطال کد مالیاتی کارتخوان خود ابتدا نیاز است که پایانه فروشگاهی مدنظرتان را قطع کنید که برای این امر خودتان شخصا نمیتوانید اقدامی انجام دهید و این عمل توسط شرکت های پشتیبانی انجام می شود. با شرکت پشتیبانی کارتخوان خود تماس بگیرید و درخواست ابطال پایانه کارتخوان دهید. بعد از ثبت شدن درخواست شما، شرکت پشتیبانی ابطال پایانه فروشگاهی را به شما اعلام می کند.

گام دوم حذف کد مالیاتی است

بعد از قطع شدن پایانه فروشگاهی خود باید به صورت حضوری به اداره مالیات ناحیه خود مراجعه کنید و به آنها اعلام کنید که پایانه فروشگاهی شما قطع شده است و درخواست ابطال و یا حذف کد مالیاتی کارتخوان خود را دارید.

توجه داشته باشید که امکان حدف کد مالیاتی به صورت از راه دور وجود ندارد و شما بایستی به صورت حضوری به مالیاتی ناحیه خود مراجعه کنید.

*نکته:شما می توانید ناحیه و منطقه خود را از روی کد پستی متوجه شوید.

سوالی دارید، از ما بپرسید

در صورتی که درخصوص حذف کدمالیاتی کارتخوان و دیگر موارد مالیاتی کارتخوان سوالی دارید، پیغام خود را اینجا بگذارید تا در سریعترین زمان ممکن پاشخ شما داده شود.

در صورتی که درخصوص دیگر موارد مالیاتی سوالی دارید، لینک های زیر را دنبال کنید:

 کارتخوان بدون مالیات | الصاق پرونده مالیاتی | مالیات کارتخوان پزشکان | قطع شدن کارتخوان

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
3.5 از 24 رای

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 دیدگاه

  1. عالی بود مقاله تون ببخشیدمن میخوام مغازه موجمع کنم پروانه کسب هم ندارم ۲ماه پیش ثبت نام کردم دفترپیشخوان برای حذف کدمالیات دستگاه پوزروپس بدم کافیه؟؟؟یاکاردیگه ای بایدانجام بدم گیج شدم

    1. سلام وقت بخیر
      برای حذف کدمالیاتی برگرداندن دستگاه پوز نیاز نیست. در ابتدا باید پایانه ی خود را ابطال کنید. سپس به اداره مالیاتی منطقه خود مراجعه کنید. برای ابطال پایانه کارتخوان خود با پشتیبانی کارتخوان تماس بگیرید.

  2. سلام من یه دستگاه دارم ولی در سامانه سانیار پاسارگاد دو پایانه فروشگاهی برام ثبت شده چگونه باید حذف اش کنم

    1. سلام وقت بخیر
      باید با شرکتی که از آن دستگاه پوز تهیه کرده اید تماس بگیرید تا یکی از پایانه های فروشگاهی شما را حذف کنن.

  3. سلام وقت بخیر ما قرار بود ی مغازه بزنیم حالا ب دلایلی نشد قبل این که هم برم داخل مغازه اومدم و از شرکت آپ و سامان درخواست ۲ تا کارخان کردم ک جفتش ثبت شده و گفتند تا باز کردی بگو ک برات بیام حالا ک اصلا مغاره را باز نکردیم و از کارتخان ها هم هیچ استفاده ایی نکردیم باید چ کنیم
    با تشکر از راهنمایی تون

    1. سلام وقت بخیر
      در صورتی که دستگاه را خریداری کرده اید، می توانید آن را بفروشید و فرآیند تغییر مالکیت آن را انجام دهید.

  4. سلام
    ببخشید من دو ماه مغازه داشتم بعد جمعش کردم کارت خوان رو هم دادم به همون شرکتی که ازش گرفتم . آیا مشمول پرداخت مالیات هستم ؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر
      برای رفع مشکلات مالیاتی به اداره مالیاتی منطقه خود مراجعه کنید.

  5. سلام. من مغازه ای ندارم. خرده فروشی قهوه انجام میدم. مثل دستفروش. فقط یک کارتخوان سیار دارم که کد مالیاتی گرفتم براش و سال پیش هم اضهارنامه ام را فرستادم. الان دیگه فعالت نمیکنم و میخوام دستگاه را بفروشم. راجع به کد مالیاتی و دستگاه چکار باید انجام بدم؟

    1. سلام وقت بخیر
      شما می توانید با شرکتی که از آن دستگاه تهیه کرده اید تماس بگیرید و درخواست ابطال پایانه خود را دهید. برای موارد مربوط به کدمالیاتی نیز به اداره مالیات منطقه خود مراجعه کنید.

  6. باسلام و احترام
    درصورت ثبت اظهارنامه مالیاتی برای سالهای 1400و1401 و همچنین صدور برگ تشخیص .آیا با حذف کد مالیاتی کارتخوان مالیات سالهای قبل 1400و 1401هم حذف میشود یاخیر

    1. سلام جناب عارف وقت شما بخیر
      بهتر است برای ابهامات مالیاتی با سامانه مالیاتی یا مشاوران مالیاتی تماس بگیرید

    1. سلام وقت بخیر
      بله. بعد از فروش کارتخوان و یا حتی اگر دیگر نمیخواهید از کارتخوان خود استفاده کنید باید پرونده مالیاتی خود را غیرفعال کنید.

  7. سلام من کد مالیاتی گرفتم .ول هنوز دستگاه پوز رو نگرفتم ….میتونم کد مالیاتی رو حذف کنم

    1. سلام وقت شما بخیر
      میانگین بین 2 تا 3 روز زمان می برد تا کارتخوان غیرفعال شود.

  8. با سلام
    امکان تغییر پرونده مالیاتی دستگاه کارت خوان وجود داره؟

    واسه فروشگاه ما دو تا پرونده مالیاتی باز شده یکیش مشارکتی و یکیش انفرادی
    پرونده انفرادی رو غیر فعال کردیم ولی چون یکی از پز هامون به پرونده مالیاتی انفرادی وصله الان پزمون قطع شده
    می خواستم بدونم چطور پرونده مالیاتی دستگاه پز رو تغییر بدیم
    یا اصلا امکانش هست؟

    1. سلام وقت بخیر. شما می توانید پایانه دستگاه پوز خود را به پرونده مالیاتی دیگر الصاق کنید که این مورد باید توسط شرکتی که از آن دستگاه تهیه کرده اید انجام شود.