خانه وبلاگ گم شدن دستگاه کارت خوان

گم شدن دستگاه کارت خوان

گم شدن دستگاه کارت خوان یا به سرقت رفتن آن یکی از مسائلی است که برای پذیرندگان مشکلاتی را به همراه دارد. هر پذیرنده باید بداند هنگام گم شدن دستگاه کارت خوان و یا سرقت دستگاه کارتخوان چه کاری باید انجام دهد.

در این مطلب تمام نکات و مواردی که هنگام مفقود شدن کارتخوان باید رعایت شود، توضیح می دهیم. بنابراین اگر یک پذیرنده کارتخوان هستید، پیشنهاد می شود این مطلب را از دست ندهید و نکات بیان شده در آن را به خاطر بسپارید تا در مواقع لازم آن ها را به یاد بیاورید.

سرقت دستگاه کارتخوان

باید بدانید که دستگاه های پوز در هر دو نوع ثابت و سیار قابل سرقت و یا گم شدن هستند. اما کارتخوان های ثابت تنها با یک خط تلفن و کارتخوان های سیار با اتصال به اینترنت یا استفاده از سیم کارت قابل استفاده می باشند، به همین دلیل سرقت کارتخوان های سیار به مراتب بیشتر از انواع کارتخوان ثابت می باشد.

بنابراین اگر کارتخوان سیار دارید، باید بدانید که احتمال به سرقت رفتن آن بیشتر است.

پس از گم شدن دستگاه پوز یا سرقت آن چه کاری انجام دهیم؟

اگر کارتخوان شما به سرقت رفته و یا گم شده است،کاری که باید انجام دهید این است که در اولین فرصت اعلام سرقت کرده و پایانه خود را باطل نمایید. برای این کار باید به شرکت و یا فروشگاهی که دستگاه را از آن خریداری کرده اید، مراجعه کرده و در خواست باطل شدن پایانه خود را ثبت نمایید.

این کار در صورتی که شرکت و یا فروشگاه مورد نظرتان پشتیبانی خوبی داشته باشد، در مدت زمان کمی انجام خواهد شد. بنابراین هنگام خرید دستگاه پوز از خدمات دهی و پشتیبانی مجموعه مطمئن شوید.

خدمات کارتخوان ایران با پشتیبانی عالی و خدمات پس از فروش کامل، آماده خدمت رسانی به پذیرندگانی است که کارتخوان خود را از این مجموعه خریداری کرده اند.

آیا ردیابی دستگاه کارتخوان امکان پذیر است؟

حتما پس از سرقت دستگاه کارتخوان، پذیرندگان به ردیابی دستگاه فکر می کنند. اما به یاد داشته باشید که دستگاه پوز قابل ردیابی نبوده و از طریق شماره پیگیری کارتخوان و یا با هیچ روشی نمی توان دستگاه را ردیابی و پیدا کرد. در صورت گم شدن دستگاه کارت خوان و یا سرقت آن، به پیدا شدن دستگاه از طریق ردیابی امیدوار نباشید و در اسرع وقت برای باطل کردن پایانه اقدام نمایید.

خسارت دستگاه کارتخوان در صورت مفقود یا سرقت آن به عهده پذیرنده است. شرکت و فروشگاهی که کارتخوان را از آن خریداری کرده اید هیچ گونه مسئولیت و تعهدی جهت جبران خسارت و یا یافتن کارتخوان ندارد.

سوء استفاده از دستگاه کارت خوان

سوء استفاده از دستگاه کارتخوان توسط دیگران، زمانی که دستگاه پوز به سرقت رفته و یا گم شده است، یکی از مواردی است که دارندگان کارتخوان را دچار نگرانی می کند. اما در صورتی که یابنده و یا سارق دستگاه به اطلاعات حساب شما دسترسی نداشته باشد، امکان سوء استفاده از دستگاه کارت خوان وجود ندارد.

تنها اتفاقی که ممکن است برای کارت خوان رخ دهد، این است که دستگاه پوز را خام کنند. پس از خام کردن دستگاه کارتخوان می توانند اطلاعات بانکی خود را در آن ثبت کرده و یا با فروش آن مبلغی را به دست آورند. درصورت ابطال سریع پایانه هیچ خطری حساب بانکی شما را تهدید نخواهد کرد.

سخن پایانی در رابطه با گم شدن دستگاه کارت خوان

در نهایت با مطالعه این مطلب بسیاری از نگرانی های شما هنگام گم شدن دستگاه پوز یا سرقت دستگاه کارتخوان رفع شده و در چنین شرایطی می توانید با تمرکز بالا، مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم را انجام دهید.

برای جلوگیری از سرقت کارتخوان در صورتی که دستگاه پوز سیار دارید، آن را در نقطه ای امن از کیفتان قرار دهید تا از دزدیده شدن دستگاه جلوگیری کنید؛ چرا که همان طور که توضیح دادیم هیچ روشی برای پیدا کردن دستگاه پوز گم شده یا به سرقت رفته وجود ندارد.

شما چه تجربه ای از گم شدن دستگاه پوز دارید؟ آیا تاکنون دستگاه پوزتان گم شده و یا به سرقت رفته است؟ برای پیدا کردن آن چه کارهایی انجام دادید؟ آیا این کارها نتیجه بخش بوده و منجر به پیدا شدن دستگاه کارتخوان شد؟ تجربیات و نظرات خود را در رابطه با این مسئله در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا سایر کاربران آن ها را مطالعه نمایند.

خدمات کارتخوان ایران ارائه دهنده انواع کارتخوان های سیار و ثابت به صورت آکبند، دست دوم و ریفر می باشد که می توانید قبل از خرید از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید و با دریافت راهنمایی های لازم بهترین دستگاه را انتخاب نمایید.

کارشناسان این مجموعه در تمامی مراحل انتخاب تا خرید دستگاه پوز مناسب همراه شما بوده و راهنمایی های لازم را به پذیرندگان ارائه می دهند. همچنین با خرید دستگاه کارتخوان از خدمات کارتخوان ایران از تمامی خدمات پس از فروش این مجموعه از جمله راه اندازی دستگاه، تعمیر دستگاه، رفع تمپر شدن کارتخوان، تنظیمات دستگاه و… بهره مند خواهید شد.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
3.5 از 12 رای

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه

  1. سلام،من مقدار پولی از کسی میخواستم،و چون نداده دستگاه پوزش رو برداشتم،آیا میتونم بفروشمش؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر نمیتوانید دستگاه کارتخوان شخصی دیگر را بفروشید. فرآیند انتقال مالکیت باید توسط خود مالک کارتخوان انجام شود.