خانه تعمیرات نخواندن سیم کارت کارتخوان

نخواندن سیم کارت کارتخوان

نخواندن سیم کارت کارتخوان یکی از مشکلاتی است که پذیرندگان در زمان راه اندازی دستگاه با آن مواجه می شوند. هنگامی که می خواهید سیم کارتی را در دستگاه پوز قرار دهید اما با مشکلاتی مثل عدم برقراری ارتباط و یا عدم آنتن دهی مواجه می شوید، چه کاری باید انجام دهید؟

در این مطلب درباره نخواندن سیم کارت کارتخوان توضیح خواهیم داد و می توانید با استفاده از توضیحات بیان شده در این مطلب، دلیل این مشکل را به راحتی شناسایی و حل نمایید.

در صورت نیاز به خدمات تعمیر دستگاه پوز میتوانید از طریق تماس با واحد تعمیرات مشکل خود را مطرح کنید.

دلایل نخواندن سیم کارت کارتخوان

ممکن است به دلایل زیادی سیم کارت در دستگاه پوز کار نکند و شما موفق به راه اندازی و تنظیمات دستگاه کارتخوان با استفاده از سیم کارت نشوید. اما آگاهی از دلایل و علت های کار نکردن سیم‌کارت در دستگاه پوز شما را در حل این مشکل راهنمایی می کند.

در ادامه چند مورد از این دلایل را بررسی خواهیم کرد:

نحوه قرار دادن سیم کارت در دستگاه کارتخوان

صحیح قرار نگرفتن سیم کارت کارتخوان یکی از دلایلی است که باعث کار نکردن آن می شود. سعی کنید سیم کارت را با دقت تمام و به صورت صحیح در دستگاه قرار دهید.

جاگذاری سیمکارت کارتخوان

همچنین می توانید این کار را در یک ویدیو آموزشی در مطلب نحوه قرار دادن سیم کارت در دستگاه کارتخوان مشاهده کرده و با استفاده از این ویدیو تمام مراحل آن را به صورت مرتب انجام دهید.

داشتن پین کد

اگر سیم کارت پین کد داشته باشد، نمی توانید از آن در دستگاه کارتخوان استفاده کنید و در صورت قرار دادن سیم کارت با پین کد با مشکل عدم برقراری ارتباط کارتخوان سیار یا ثابت با شبکه مواجه می شوید.

بنابراین اگر سیم کارت شما پین کد دارد، بهتر است ابتدا آن را پاک کرده و سپس در دستگاه قرار دهید.

نداشتن شارژ سیم کارت

همان طور که در مطلب سیم کارت کارتخوان توضیح دادیم، شما نمی توانید از سیم کارت دائمی در کارتخوان استفاده کنید. بنابراین زمانی که می خواهید کارتخوان خود را با یک سیم کارت اعتباری فعال کنید، مطمئن شوید که سیم کارت به اندازی کافی شارژ داشته باشد.

مشکل آنتن دهی کارتخوان

گاهی سیم کارت هیچ مشکلی در دستگاه ندارد. بلکه تنها مشکل آنتن دهی کارتخوان در منطقه شما باعث عدم برقراری ارتباط کارتخوان می شود. در این شرایط بهتر است سیم کارتی از اپراتور دیگر را در دستگاه قرار داده و مجددا دستگاه را راه اندازی کنید تا از سالم بودن دستگاه پوز اطمینان حاصل نمایید.

به عنوان مثال اگر سیم کارت ایرانسل در دستگاه قرار داده اید و با مشکل نخواندن سیم کارت کارتخوان مواجه شده اید، پس از اینکه از درست قرار دادن سیم کارت و نداشتن پین کد در آن مطمئن شدید، بهتر است سیم کارت را خارج کرده و از سیم کارت اپراتور همراه اول یا رایتل در آن استفاده کنید.

راه حل های حل مشکل نخواندن سیم کارت کارتخوان

با توجه به نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم تا دلیل عدم برقراری ارتباط کارتخوان را شناسایی کنید. راه حل های حل این مشکل تا حدودی قابل پیش بینی است اما در اینجا به برخی از این راه حل ها به صورت کلی اشاره می کنیم:

1- سیم کارت را از دستگاه خارج کرده و دوباره به صورت صحیح در اسلات کارتخوان قرار دهید و از صحیح قرار دادن سیم کارت مطمئن شوید.

2- بررسی کنید که سیم کارت شما پین کد نداشته و در صورت داشتن پین کد آن را از روی سیم کارت پاک کنید و دوباره در دستگاه قرار دهید.

3- سیم کارت را تغییر دهید. چرا که ممکن است سیم کارت دچار مشکل بوده و مسئله عدم برقراری ارتباط با تعویض سیم کارت حل شود.

4- آنتن دهی سیم کارت را در منطقه مورد نظرتان بررسی کنید و در صورت آنتن دهی ضعیف از سیم کارت اپراتور دیگری استفاده کنید.

5- از سیم کارت دائمی در کارتخوان استفاده نکنید و حتما یک سیم کارت اعتباری برای قرار دادن در دستگاه پوز داشته باشید.

6- سیم کارت را بدون داشتن شارژ در دستگاه قرار ندهید. بلکه آن را حداقل به مبلغ 10 هزار تومان شارژ کنید.

اکنون با استفاده از مطالب گفته شده در این صفحه می توانید سیم کارت خود را در دستگاه پوز قرار داده و آن را فعال نمایید. همچنین با بیان تجربیات و نظرات خود درباره این موضوع در قسمت دیدگاه ها، سایر کاربران را برای حل مشکل نخواندن سیم کارت کارتخوان راهنمایی نمایید.

سوالی در خصوص سیمکارت دارید، از ما بپرسید

خدمات کارتخوان ایران ارائه دهنده انواع کارتخوان های سیار و ثابت به صورت آکبند، دست دوم و ریفر می باشد که می توانید قبل از خرید از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید و با دریافت راهنمایی های لازم بهترین دستگاه را انتخاب نمایید.

کارشناسان این مجموعه در تمامی مراحل انتخاب تا خرید دستگاه پوز مناسب همراه شما بوده و راهنمایی های لازم را به پذیرندگان ارائه می دهند. همچنین با خرید دستگاه کارتخوان از خدمات کارتخوان ایران از تمامی خدمات پس از فروش این مجموعه از جمله راه اندازی دستگاه، تعمیر دستگاه، رفع تمپر شدن کارتخوان، تنظیمات دستگاه و… بهره مند خواهید شد.

در صورتی که درخصوص دیگر موارد مربوط به تنظیمات و تعمیرات کارتخوان سوالی دارید، لینک های زیر را دنبال کنید:

کارت نکشیدن کارتخوان | خطای تمپر | خطاهای کارتخوان سیار | شماره پایانه دستگاه پوز | خاموش شدن کارتخوان سیار | شماره سریال دستگاه کارتخوان | رمز فروشنده کارتخوان و رمز پشتیبان | عدم برقراری ارتباط کارتخوان سیار | روشن نشدن کارتخوانتغییر زبان کارتخوان | نحوه اتصال کارتخوان به وای فای | خطای 57 تراکنشتنظیمات کارتخوان |اتصال کارتخوان به پاوربانک | تغییر زبان کارتخوان | خطای اصلاحیه کارتخوان | شارژ کارتخوان سیار

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
3.3 از 16 رای

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *