خانه تعمیرات عدم برقراری ارتباط کارتخوان سیار

عدم برقراری ارتباط کارتخوان سیار

عدم برقراری ارتباط کارتخوان سیار یکی از مشکلاتی است که معمولا پذیرندگان دستگاه پوز سیار با آن مواجه می شوند. این اتفاق به دلایل مختلفی رخ می دهد که در هر صورت برای پذیرندگان خوشایند نیست و اختلالاتی را در کسب و کار آن ها ایجاد می کند.

شناخت دلایل و علل عدم برقرار ارتباط کارتخوان سیار باعث می شود تا هنگام بروز چنین مشکلی به سرعت راه حل آن را نیز بیابید. در این صفحه به مهم ترین مواردی که باعث این مسئله می شوند خواهیم پرداخت.

اگر یک کارتخوان سیار دارید که به شبکه متصل نمی شود، پیشنهاد می کنم این مطلب را از دست ندهید و با استفاده از راهکارهای بیان شده برای رفع این مشکل تلاش کنید.

در صورت نیاز به خدمات تعمیر دستگاه کارتخوان می توانید از طریق تماس با واحد تعمیرات مشکل خود را مطرح کنید.

دلایل عدم برقراری ارتباط کارتخوان سیار

هنگامی که اتصال کارتخوان برقرار نمی شود ابتدا دقت کنید که کارتخوان شما به وای فای متصل شده و یا می خواهید با استفاده از سیم کارت آن را فعال کنید.

در صورتی که کارتخوان قابلیت اتصال به وای فای دارد و شما می خواهید آن را از طریق اینترنت موبایل یا وای فای فروشگاه، متصل کنید، بهتر است اتصال وای فای و قطعی اینترنت مودم یا موبایل را بررسی نموده و در صورت وجود هر گونه مشکل آن را برطرف کنید. معمولا با برقراری اینترنت، مشکل عدم برقراری ارتباط کارتخوان سیار نیز حل خواهد شد.

اما اگر از سیم کارت برای اتصال دستگاه پوز استفاده می کنید، ممکن است به یکی از دلایل زیر، دستگاه مشکل اتصال داشته باشد.

عدم برقراری ارتباط کارتخوان سیار به دلیل مشکل آنتن دهی کارتخوان

یکی از خطاهای دستگاه کارتخوان سیار که منجر به عدم اتصال آن می شود، آنتن دهی ضعیف کارتخوان است. قبلا در مطلب سیم کارت کارتخوان توضیح دادیم که اغلب کارتخوان ها از همه اپراتورهای همراه پشتیبانی می کنند؛ اما ممکن است برخی از این اپراتورها در مناطق مختلف آنتن دهی ضعیفی داشته باشند.

بنابراین اگر کارتخوان شما مشکل عدم برقراری ارتباط دارد، بهتر است قبل از اقدام به انجام هر کاری، ابتدا بررسی کنید که سیم کارت شما در منطقه ای که از آن استفاده می کنید، آنتن دهی خوبی دارد؟ در صورتی که آنتن دهی سیم کارت مناسب نیست، می توانید از سیم کارت اپراتور دیگری استفاده کنید.

صحیح قرار دادن سیم کارت در کارتخوان

قرار دادن اشتباه سیم کارت در اسلات کارتخوان یکی از دلایلی است که باعث می شود در برقراری ارتباط کارتخوان مشکل ایجاد شود. ابتدا با روش صحیح قرار دادن سیم کارت در اسلات آشنا شوید و سپس برای این کار اقدام نمایید. پیشنهاد می شود ابتدا به صفحه نحوه قرار دادن سیم کارت در کارتخوان مراجعه کرده و با توجه به توضیحات بیان شده در آن و ویدیوی آموزشی به راحتی و به درستی سیم کارت را در دستگاه قرار دهید.

جاگذاری سیمکارت کارتخوان

عدم برقراری ارتباط کارتخوان سیار به علت پین کد داشتن سیم کارت

سیم کارتی که پین کد داشته باشد قابل استفاده بر روی دستگاه کارتخوان نیست. بنابراین اگر با مشکل عدم برقراری ارتباط کارتخوان سیار مواجه شدید، سیم کارت را از دستگاه خارج کرده و در یک موبایل قرار دهید. در صورتی که برای روشن شدن موبایل به پین کد نیاز است، آن را وارد کرده و پس از روشن شدن تلفن همراه، سیم کارت را از آن خارج نمایید.

راه اندازی GPRS کارتخوان یا سیم کارت

زمانی که سیم کارت خود را از مراکز فروش سیم‌کارت تهیه می کنید، از متصدی بخواهید که حتما قابلیت GPRS را بر روی آن فعال کند. در صورت فعال نبودن این قابلیت بر روی سیم کارت، دستگاه پوز فعال نخواهد شد.

فعال نبودن سیم کارت

قبل از اینکه سیم کارت را در دستگاه پوز قرار دهید، ابتدا آن را فعال کنید. فعال نبودن سیم کارت از دیگر دلایلی است که باعث مشکل عدم برقراری ارتباط کارتخوان سیار خواهد شد.

بنابراین ابتدا سیم کارت را فعال کرده و در دستگاهی مثل موبایل یا تبلت از فعال بودن آن اطمینان حاصل کنید؛ سپس آن را در کارت خوان قرار داده و دستگاه پوز را راه اندازی و فعال نمایید.

نداشتن شارژ سیم کارت

در مطالب قبلی توضیح دادیم سیم کارتی که در دستگاه پوز قرار می گیرد باید حداقل 10 هزار تومان شارژ داشته باشد در غیر این صورت با مشکل کارت نکشیدن کارتخوان مواجه خواهید شد.

پس یکی از کارهایی که باید برای رفع مشکل عدم برقراری ارتباط کارتخوان انجام دهید، بررسی میزان شارژ سیم کارت و شارژ مجدد آن در صورت نیاز می باشد.

در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام در خصوص راه اندازی و تنظیمات دستگاه کارتخوان، می توانید سوالات و مشکلات خود را در قسمت دیدگاه ها بیان کرذه تا پاسخ صحیح را در کمترین زمان از کارشناسان ما دریافت نمایید.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید

در صورت داشتن سوال در خصوص سیمکارت دستگاه کارتخوان میتوانید همینجا سوال خود را بنویسید تا پاسخ ما را دریافت کنید.

خدمات کارتخوان ایران ارائه دهنده انواع کارتخوان های سیار و ثابت می باشد. می توانید قبل از خرید از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید و با دریافت راهنمایی های لازم بهترین دستگاه را انتخاب نمایید.

کارشناسان این مجموعه در تمامی مراحل انتخاب تا خرید دستگاه پوز مناسب همراه شما بوده و راهنمایی های لازم را به پذیرندگان ارائه می دهند. همچنین با خرید دستگاه کارتخوان از خدمات کارتخوان ایران از تمامی خدمات پس از فروش این مجموعه از جمله راه اندازی دستگاه، تعمیر دستگاه، رفع تمپر شدن کارتخوان، تنظیمات دستگاه و… بهره مند خواهید شد.

در صورتی که درخصوص دیگر موارد مربوط به تنظیمات و تعمیرات کارتخوان سوالی دارید، لینک های زیر را دنبال کنید:

کارت نکشیدن کارتخوان | خطای تمپر | خطاهای کارتخوان سیار | شماره پایانه دستگاه پوز | خاموش شدن کارتخوان سیار | شماره سریال دستگاه کارتخوان | رمز فروشنده کارتخوان و رمز پشتیبان | روشن نشدن کارتخوان | نخواندن سیمکارت کارتخوان | تغییر زبان کارتخوان | رمز همه مدل ها | خطای 57 تراکنشتنظیمات کارتخوان | اتصال کارتخوان به پاوربانک | تغییر زبان کارتخوان | خطای اصلاحیه کارتخوان | شارژ کارتخوان سیار

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
3 از 22 رای

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 دیدگاه

  1. سلام قربان،من مدت تقریبا یکساله از این کارتخوان استفاده میکنم اما الان نگاه کردم آنتن ندارد سیم کارت رو گوشی درست هست،سیم کارت دیگه ای هم امتحان کردم که بازم آنتن نداشت،بنظر شما استاد باید چکار کنم.ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      تعویض سیمکارت کارتخوان را هنگامی که دستگاه خاموش می باشد انجام دهید. در صورتی که مشکل شما برطرف نشد با واحد تعمیرات کارتخوان خود تماس بگیرید.

  2. دستگاه ما بت سیم کارت قبلی همراه اول کار می‌کرد الان با سیمکارت دیگه کار نمیکنه .قبلی ها ۹۱۸و ۹۱۷ بودند و این جدید ۹۹۳ و ۴هست دلیلی چی میتونه باشه

    1. سلام وقت بخیر
      جایگذاری سیمکارت در دستگاه خود را چک کنید.
      نحوه جایگذاری سیمکارت کارتخوان در بعضی دستگاه ها متفاوت می باشد. با پشتیبانی شرکتی که از آن کارتخوان تهیه کرده اید تماس بگیرید و در این مورد راهنمایی بگیرید.

  3. سلام…من واسه سیمکارت کارتخوانم ۱۰ گیگ دو ماهه گرفتم الان چندین روز دارم ازش استفاده میکنم حتی یک مگابایت هم مصرف نشده ؛ اصلا نیاز هست سیمکارتش شارژ اینترنت بشه…
    با تشکر

  4. سلام من هم ۱۵ تومان شارژ خریدم هم بسته ۴‌گیگ خریدم ولی بازم کار نمیکنه تو گوشی انداختم کار کرد

  5. سلام وقت بخیر
    چنانچه در راهنما گفته شد یکی از علل کار نکشیدن کارتخوان، با عبارت عدم ارتباط با مرکز مربوط به تمام بودن شارژ سیم کارت آنست می خواستم بدانم برای شارژ کردن سیم کارت چکونه عمل کنم آیا نیاز است سیم کارت را از دستگاه خارج نمایم یا از روی خود دستگاه می توانم آنرا شارژ کنم
    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      برای شارژ کردن سیمکارت کارتخوان می توانید از اپلیکیشن هایی مثل همراه من استفاده کنید در غیر اینصورت باید سیمکارت را از کارتخوان خارج کنید.

  6. سلام دستگاه پکس s910 با سیمکارت به شبکه متصل نمیشه خط دهیش میاد بالا شارژم داره ولی سیمکارت اگه بسته اینترنت داشته باشه جواب میده مشکل میتونه چی باشه

    1. سلام وقت بخیر
      سیمکارت کارتخوان شما حتما باید بسته اینترنتی فعال داشته باشد تا به شبکه متصل شود.

    1. سلام وقت بخیر
      برای رفع این مشکل با واحد پشتیبانی دستگاه کارتخوان خود تماس بگیرید

  7. سلام کارتخوان من امروز پیام خطا در برقراری ارتباط میده 10 تومن هم شارژ گرفتم ولی درست نشده چکار کنم؟
    این پیام هم میده بروز رسانی نا موفق

    1. سلام وقت بخیر
      پیام خطا در برقراری ارتباط مربوط به عدم برقراری کارتخوان با سرور است. که یکی از دلایل زیر می تواند باعث بروز این مشکل شود:
      آنتن ندادن سیمکارت
      فعال نبودن سرویس GPRS بر روی سیم کارت
      نداشتن شارژ اینترنتی
      درست قرار نگرفتن سیمکارت در دستگاه